ریپورتاژ آگهی یا رپرتاژ آگهی


از آنجایی که یکی از دغدغه های وب مستران حضور در نتایج بالای موتورهای جستجو است، صرف نظر از سایر فاکتورهای مرتبط با سئو، یکی از عواملی که میتواند در بهبود سئو موثر باشد، ایجاد لینکهایی به سایت مورد نظر است که این امر با وجود ریپورتاژ آگهی میسر شده است. در مقاله پیش رو ، به معرفی ریپورتاژ آگهی و راهکارهایی برای موثرتر کردن آن ارائه شده است

ریپورتاژ آگهی یا رپرتاژ آگهی چیست؟

قبل از هرچیز بهتر است مختصری در مورد کلمات ناآشنای ریپورتاژ آگهی یا رپرتاژ آگهی و یا رپورتاژ آگهی توضیح داده شود. این مقوله با تبلیغ آگهی ارتباط دارد. شما در ریپورتاژ آگهی محصول یا سایت خود را در قالب یک متن یا مقاله خبری همراه با لینکهایی به صفحات مورد نظرتان معرفی و منتشر میکنید و این تبلیغ برای همیشه ماندگار خواهد بود. در این صورت رتبه سایت شما بهبود پیدا کرده و امکان فروش بیشتر محصول برای شما میسر خواهد شد.

نقش رپرتاژ آگهی در افزایش مشتری و بهبود سئو

اگر شما صاحب یک وب سایت فروشگاهی باشید، مهم نیست که کالا می فروشید و یا خدمات، بالطبع انتظار دارید که بتوانید هرچه بیشتر محصول خود را به فروش برسانید. اما در صورتی که وب سایت شما تازه تاسیس باشد، قطعا رتبه آن در بین سایتهای رقیب بالاست و کسی به سایتهایی با رتبه های بالا و ناآشنا توجه نمیکند هرچند هم برای محصول خود تبلیغ زیادی انجام دهید.

ریپورتاژ آگهی با هدف افزایش مشتری و بهبود رتبه سایت شما در اینجا میتواند مفید واقع شود. شما باید تبلیغ آگهی خود را در سایتهای بزرگ خبری و پربازدید انجام دهید که باعث دیده شدن شما خواهد شد. چرا که این سایتها معمولا بازدیدکننده های زیادی دارند و تاثیر قابل توجهی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت

 

اصول نوشتن یک ریپورتاژ آگهی

همانند هر مقاله، ریپورتاژ آگهی نیز اصولی دارد که اگر از این اصل پیروی نشود، تاثیر آن کاهش می یابد و شما صرفا هزینه ای برای آن کرده اید بی آنکه نتیجه آن برایتان مفید باشد. در ادامه این اصول بیان میشود.

هر ریپورتاژ آگهی از سه بخش اصلی عنوان، مقدمه و متن تشکیل شده است. عنوان ریپورتاژ آگهی باید مرتبط با متن و حودو 130 الی 170 کاراکتر باشد. در این عنوان باید از کلمه کلیدی که قرار است در مقاله به آن بپردازید نیز استفاده شود.  پس از عنوان، نوبت به مقدمه رپرتاژ آگهی میرسد. این مقدمه معمولا برای جلب توجه خواننده و ترغیب وی به خواندن ادامه مقاله است که حاوی مهمترین نکاتی است که قرار است در مقاله به آن اشاره گردد.

در متن اصلی مقاله مربوط به ریپورتاژ آگهی، باید شما هدف اصلی خود را در قالب چند پاراگراف ارائه دهد. در این متن بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط نیز استفاده کنید. علاوه بر این میتوانید به موضوعاتی که میخواهید کاربر را به صفحات سایت خود ارجاع دهید نیز لینکهایی ارائه دهید.

نحوه نوشتن ریپورتاژ آگهی – رپرتاژ آگهی

نوشتن یک ریپورتاژ آگهی احتیاج به توجه به نکات و جزئیات خاص خود را دارد. مثلا اینکه قرار است در چه سایتی آن را منتشر کنید به نوع مطلب شما نیز تاثیر خواهد داشت. ارائه ریپورتاژ در یک سایت خبری باید مانند سایر خبرهای آن سایت باشد و جدا از یک تبلیغ صرف باشد. چرا که کاربران این سایتها، به دنبال خواندن خبر وارد این سایتها میشوند. در این حالت بهتر است متن تبلیغ شما هم بیشتر مشابه یک خبر باشد.

علاوه بر این بهتر است ریپورتاژ شما در سایتهای پربازدید نظیر خبری و سایتهایی که مرتبط با موضوع مقاله شما هستند منتشر کنید تا بتوانید تبلیغ خود را به صورت غیر مستقیم تر به مخاطب ارائه دهید. در این صورت تاثیر آن بیشتر خواهد شد.

محتوای یک رپرتاژ نیز باید خلاقانه و با هوشیاری با رعایت اصول فوق نوشته شود تا بتواند تاثیرگذارتر گردد. هرچه متن بهتر باشد، باعث میشود کاربران سایتهای منتشر کننده تمایل به بازنشر مطلب شما در سایتهای خودشان داشته باشند که این امر میتواند به سود شما تمام شود.

سعی کنید در محتوا نه تنها از متن بلکه از تصاویر متناسب با متن نیز استفاده کنید. تا بهتر مخاطب را به خود جذب کند.

قوانین نوشتن ریپورتاژ آگهی

جدا از اینکه هنگام نوشتن یک مقاله خوب برای ریپورتاژ آگهی باید اصول آن را رعایت کنید، برای بهتر شدن آن باید اقدامات دیگری نیز انجام داد. مثلا هیچگاه متن مقاله خود را کپی نکنید. چرا که سبب از دست رفتن اعتماد مخاطبتان میگردد. به جای آن سعی کنید مطلب را به گونه ای بنویسید که بتواند محصول و خدمات شما را به طور بالقوه از سایر رقبا متمایز کند. جملاتی که بتواند مخاطب را برای خرید محصول وسوسه کند مفید است اما نباید از حد بگذرد و صداقتی که باید باشد از بین برود.

در هنگام نوشتن رپرتاژ آگهی باید مخاطب خود را بشناسید و خواسته های آن ها را درک کنید تا بتوانید متن بهتری بنویسید. در هنگام شروع متن از کلمات مثبت و پرانرژی استفاده کنید.

چه اشتباهاتی در رپرتاژ آگهی رایج است

اگرچه نوشتن یک ریپورتاژ اصول و قواعد خود را دارد، اما لزومی ندارد که همانند یک مقاله آکادمیک و دانشگاهی نوشته شود. در مقالات آکادمیک سعی میشود تا اطلاعاتی به خواننده منتقل شود. اما در ریپورتاژ شما باید مخاطب را تشویق به خرید محصول و یا خدمات و استفاده از آنها نمایید. سعی کنید مطلب را به گونه ای بنویسید که خواننده تمایل به تمام کردن آن داشته باشد و همه بخشهای آن برایش جذاب و مفید واقع شود. در واقع کوتاه و مختصر منظور خود را در قالب کلمات جذاب بیان کنید.

چه وب سایتهایی برای ارائه ریپورتاژ آگهی مناسبترند؟

برای پاسخ به این سوال باید هدف شما از ارائه ریپورتاژ آگهی مشخص شود. ا گر شما به دنبال بهبود جایگاه خود در گوگل هستید، گزینه مناسب برای شما، سایتهای خبری و سرگرمی است که معمولا کاربران زیادی دارند و کیفیت مطالب آنها نیز خوب است. هنگام انتخاب یک سایت برای درج ریپورتاژ باید به مدت زمانی که طول میکشد تا مطلب شما را منتشر کند نیز توجه نمایید. مثلا زمانی که قصد معرفی یک محصول را دارید، وب سایتهایی مناسبند که در مدت چند ساعت مطلب شما را منتشر و آن را در صفحه اصلی وب سایت خود نشان میدهند. بدین ترتیب کاربران بیشتری جذب وب سایت شما خواهند شد. علت پیشنهاد سایتهای خبری نیز این است که این سایتها معمولا هر مطلب را درج میکنند خواه از هر نوع. از این رو میتواند برای درج مقالات ریپورتاژ آگهی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

هر یک از سایتهایی که انتخاب کنید معمولا هزینه ای را برای درج مطلب شما دارند و شما باید آن را پرداخت کنید. در این زمان شما نباید تنها به دنبال وب سایتهای ارزان برای انتشار مطلب خود باشید. بلکه این کار یک اشتباه محسوب میشود. شما باید مطلب خود را در وب سایتهایی با پشتوانه قوی منتشر نمایید تا تاثیر خوبی برای سایت شما نیز داشته باشند. چرا که موتورهای جستجویی نظیر گوگل اهمیت بیشتری به وب سایتهای قوی میدهد.

چنانچه قصد سفارش رپورتاژ آگهی داشته باشید میتوانید با ثبت نام در سایت رتبه کلمه درخواست خود را مطرح نمایید. پکیجهای ریپورتاژ با قیمت مناسب برای اهداف مختلف قابل ارائه است